عنوان انگلیسی مقاله: Influence of Polymer Fiber on Strength of Concrete
عنوان فارسی مقاله: تاثیر فیبرهای پلیمری بر مقاومت بتن
دسته: معماری - عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مقاله حاضر یک مطالعه آزمایشی را مطرح می کند که تاثیرات فیبرهای پلیمری بر خصوصیات بتن را اندازه گیری می کند. اما فیبرهای پلیمری به عنوان اختلاط ابرروان کننده عمل می کنند که نتیجه این امر نرخ یا میزان پائین تر جذب سطحی آب بدن، کاهنده آب با رنج یا دامنه بالا، مقاومت بیشتر و الاستیسیته یا کشسانی عالی می باشد. بنابراین، برای تعیین دوز بهینه اختلاط ها و مطالعه تاثیر اور دوز اختلاط های عنوان شده، یک پژوهش آزمایشی اجرا گردید. این خصوصیت الاستیکی فیبرهای پلیمری تقویت شده در اختلاط سیمان- بتن ، مقاومت بهتری در برابر زلزله برای ساختمان یاسازه حاصل می کند، زیرا به محض وارد شدن بار، منحرف و با برداشته شدن بار، به موقعیت اصلی اش بازمی گردد. آزمایشات انجام شده بتن با فیبرهای پلیمری ( پلی وینیل الکل، پلی وینیل استات) به عنوان گروه آزمایشی و اختلاط بتن استاندارد به عنوان گروه کنترل بودند. فیبرهای پلیمری بکاررفته با پنج نسبت متفاوت از 2 تا 10 درصد نسبت به درصد سیمان برحسب وزن در واحد کیلوگرم در آب حل شدند. این نمونه در استوانه ای با حجم ثابت سیمان، ماسه و شن (گراول) در نسبت اختلاط 4: 2: 1 کلاس A قالب گیری شد. نمونه های شکل گرفته عمل آمده و برای تعیین مقاومت تراکمی در روزهای هفتم، چهاردهم و 28 بعد از عمل آمدگی، تست شدند.
نتایج بدست آمده ثابت می کند که اختلاط بتن محتوی فیبرهای پلیمری مقاومت بیشتری نسبت به اختلاط استاندارد حاصل نمود. 
واژگان کلیدی:
ASTM ، مصالح ساختمانی، روان کننده(نرم کننده)، پلیمرها

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: NONLINEAR CREEP BUCKLING ANALYSIS OF INITIALLY IMPERFECT SHALLOW SPHERICAL SHELLS
عنوان فارسی مقاله: خزش غیر خطی و تحلیل کمانش کم عمق: پوسته کروی ناقص
دسته: مکانیک - عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 33
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تغییر شکل خزش و کمانش بار خزش برای پوسته کروی متقارن کم عمق بدون عیب و نقض اولیه باشد. برای خزش غیر خطی، هر دو کرنش سخت شدن و زمان سخت شدن جزء قوانین تجزیه و تحلیل می باشد. نتایج نشان می دهد که بازده کرنش سختی بهتر از زمان سخت شدن می باشد. نتایج همچنین نشان می دهد که نقض اولیه نقش مهمی در کاهش خزش کمانش بار بازی می کند. هنگامی که با داده های تجربی نمونه آزمایش مقایسه می شود. دیده می شود که حرکت بسیار کوچکی به سمت کرویت مشاهده می شود. که به منظور یک پیش بینی رضایت بخش در هر دو خزش کمانش بار و خزش تغییر شکل است. علاوه براین به طور کامل تجزیه و تحلیل باید براساس یک مدل خزش ریاضی باشد. که شامل خزش اولیه، ثانویه و خزش سوم می باشد. 
مقدمه :
به خوبی شناخته شده است که ساختار دیواره نازک مواد در اثر تغییر شکل ناشی از خزش در راستای وجود بارهای ثابت در زمان کافی بوده است. برای پوسته کروی یکنواخت وقتی بارگذاری انجام می شود. آن به زمان بستگی داشته و شکست بستگی به طور زمان دارد. زمان به عنوان عامل شکست نیز می تواند نام گذاری شود چرا که خزش در زمان مشخص در حین اعمال بار بوده و شکست ساختار اتفاق می افتد. محاسبه بار همراه با تغییر شکل خزش برای پوسته کروی کم عمق متقارن دلیل اصلی تحقیق زیر می باشد.
عنصر کلیدی درگیر در تجزیه و تحلیل خزش ناشی از کمانش انتخاب معادلات ساختاری برای توصیف رفتار خزش مواد می باشد. انتخاب مناسب باید یک تقریب خوب برای آزمون ارائه دهد. اگر معادلات فوق تنها نشان دهنده خزش ثانویه بتشند یک رابطه خطی بین کرنش خزش و تابع زمان به وجود خواهد آمد. و روش راه حل های مقابله با این وضعیت بسیار آسان است. از سوی دیگر معادله اگر خزش اول و یا سوم را نشان دهد. نتایج به صورت غیر خطی خواهد بود. دو روش به طور گسترده جهت رسیدگی به این موضوع تصویب شده است.  یکی وضعیت زمان سخت شدن و دیگری قوانین کرنشی سختی است. به طور کلی پیش بینی در این دو براساس روش های کاملا متفاوت بوده و انتخاب بین آنها باید در مقایسه پیش بینی های خود با داده های تجربی خود دارد. یکیدیگر از عناصر کلیدی عیوب اولیه است. که در بسیاری از مواقع به طور مستقیم منجر به عدم دقت در فرآیند تولید می شود. نشان داده شده است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Towards Quantifying the Impacts of Cyber Attacks in the Competitive Electricity Market Environment
عنوان فارسی مقاله: بسوی تعیین اثرات حملات سایبری در محیط رقابتی بازار برق.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله ما گام اول بسوی تعیین مقدار اثر حملات سایبری را بر روی شبکه  قدرت ارایه می دهیم. مروری بر مسایل کلیدی برای امنیت سایبری سیستم ها کرده، و چالش های اصلی را و نیز عوامل پیچیده کننده را نشان می دهیم. به منظور تعیین میزان اثر، کاربرد چهارچوب مفهومی چهارلایه که را که شامل لایه ی فیزیکی، مخابرات/کنترل، سطوح  بازار زیرساخت برق، و یک لایه سرمایه گذاری امنیت سایبری می شود، معرفی می کنیم. ما هر یک از لایه ها را مشخص کرده و رابطه ی میان آنها را مورد بحث قرار می دهیم. از رفاه امنیتی سیستم به عنوان استاندارد اصلی استفاده می کنیم تا بر روی تعیین مقدار اثری که حملات سایبری می تواند بر روی لایه ی بازار (یکی از 4 لایه در چهارجوب بکار رفته) بگذارد، تمرکز کنیم. از یک سیستم کوچک برای نشان دادن کاربرد چهارچوب ما در ارزیابی متغیرهای سرمایه گذاری بر روی امنیت سایبری، استفاده می کنیم.
کلیدواژه: صرفه جویی سیستم برق، امنیت سایبری، مدیریت ریسک، امنیت ملی
مقدمه:
شبکه ی قدرت اسکلتی است که جامعه ی مدرن ما در آن نگه داشته می شود. برق، به عنوان یک منبع انرژی بایسته شده است و قطع سرویس می تواند اثرات اقتصادی و اجتماعی وحشتناکی را به بار آورد. برای نمونه، قطع برق در سال 2003 در ساحل شرقی آمریکا، بر 50 میلیون انسان تاثیر گذاشت و حدود 6 تا 13 ملیارد دلار هزینه در بر داشت. در نتیجه ی بازسازی صنعت به سمت محیط بازار با عوامل و منابع اضطراری جدید، استفاده ی بیشتر از شبکه های مخابراتی، سیستم های کنترلی کنترل نظارتی و اکتساب داده (CSADA)، مخابرات بی سیم، و اینترنت، پیچیدگی شبکه ی قدرت افزایش یافته است. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
عنوان انگلیسی مقاله: Reliability-Constrained Optimal Sizing of Energy Storage System in a Microgrid
عنوان فارسی مقاله: تعیین اندازه بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی  با در نظر داشتن قابلیت اطمینان، در یک ریزشبکه.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، مدلی برای محاسبه اندازه بهینه سیستم ذخیره سازی انرژی (ESS) در یک ریزشبکه را، با در نظر گرفتن معیار قابلیت اطمینان، ارایه می دهد. هر چه ESS (سیستم ذخیره سازی انرژی) بزرگتر باشد، نیازمند هزینه های سرمایه گذاری بیشتری بوده، درحالیکه هزینه عملکرد ریزشبکه، کاهش می یابد. مساله تعیین اندازه بهینه ESS که در اینجا ارایه می شود، هزینه سرمایه گذاری (هزینه اولیه) ESS را، و نیز هزینه عملکرد مورد انتظار شبکه را، کمینه می کند. با استفاده از ESS، کمبود توان تولیدی به سبب قطع شدن واحدهای موجود و یا جدا شدن واحدهای تجدیدپذیر، کنترل می شود؛ ازینرو، معیار قابل اطمینان بودن ریزشبکه، برآورده می شود. از یک مدل عملی ESS استفاده می شود. از یک برنامه نویسی مرکب-عدد صحیح (MIP) برای فرمول بندی مساله استفاده شده است. نمونه های گویا نشان دهنده ی بازده ی مدل ارایه شده می باشند.
اصطلاحات شاخص ــ سیستم ذخیره سازی انرژی، برنامه ریزی توسعه، ریزشبکه.
مقدمه:
با ادامه روند تکامل تکنولوژی های ذخیره سازی، کاربرد سیستم های ذخیره کننده انرژی (ESS) در شبکه های آینده، بیش از پیش توجه اپراتورهای سیستم را بخود جلب کرده است و کاربرد آنها در سیستم قدرت، در حال یافتن توجیه اقتصادی می باشد. ESS، کاربردهای گسترده ای را به شبکه قدرت ارایه می دارد، مانند بهبود کنترل، کاهش مشکلات نوسان و قطعی منابع انرژی تجدیدپذیر، تبعیت از بار، پایداری ولتاژ و فرکانس، مدیریت بار پیک، بهبود کیفیت توان، و تعویق ارتقای سیستم. اگرچه، هزینه های سرمایه گذاری بالای آن، مدل سازی دقیق و تنظیم اندازه بهینه ESS را می طلبد تا توجیه اقتصادی آن را برآورده کرده و همچنین از بهره برداری کم یا زیاد از حد آن، جلوگیری کند. 

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 صفحه بعد